Co, gdzie, kiedy?

• 10 grudnia 2018
  • wyświetleń: 3995

[ZDJĘCIA] Mikołajkowe spotkanie w Beskidzie Śląskimz PTTK

Grupa turystów z Pszczyńskiego Oddziału PTTK wyjechała 9 grudnia w góry, aby już po raz 12. spotkać się z "Prześwietnym" Mikołajem.

Mikołajkowe spotkanie w Beskidzie Śląskim z PTTK - 9.12.2018 · fot. PTTK

Naszą trasę rozpoczęliśmy doliną potoku Gahura na Przełęcz Przegibek w Paśmie Czantori i Stożka. Trasa ta nie jest oznakowanym szlakiem turystycznym niemniej jednak jest niezwykle interesująca topograficznie, gdzie z malowniczych przysiółków położonych z dala od zgiełku centrum turystycznego Wisły, można podziwiać krajobrazy, a także cieszyć się ciszą i spokojem. Przebijając się wśród pól i osiedli doszliśmy na Przełęcz Przegibek w miejsce gdzie przed laty znajdowała się kultowa bacówka Światowid, a obecnie znajduje się obiekt agroturystyczny.

Granicą państwową z Czeską Republiką dotarliśmy po ok. 2 godzinach marszu do schroniska pod Soszowem Wielkim. W schronisku, jak również w autokarze, powitał nas "Prześwietny" Mikołaj i obdarował wszystkich słodkimi upominkami. W schronisku w sympatycznej atmosferze podczas turystycznej posiady podsumowaliśmy nasze imprezy, które w tym roku zorganizowaliśmy, a było ich już 42.

Mikołajkowe spotkanie w Beskidzie Śląskim z PTTK - 9.12.2018
Mikołajkowe spotkanie w Beskidzie Śląskim z PTTK - 9.12.2018 · fot. PTTK

W tym roku innowacyjnie zrodził się pomysł wręczenia wszystkim uczestnikom certyfikatów za udział w naszym mikołajkowym spotkaniu w Soszowie Wielkim. Certyfikaty zostały uroczyście wręczone oczywiście przez "Prześwietnego" Mikołaja.

W drodze powrotnej przeszliśmy ciekawymi ścieżkami, które znajdują się częściowo poza szlakiem, przez Ramie Skalitego do Wisły Dziechcinki i tam już czekał na nas autokar.

W czasie całej wędrówki uczestnicy mieli okazję zapoznać się z różnymi warunkami pogodowymi od deszczu ulewnego po mżawkę, opadu śniegu z deszczem oraz sympatycznych krup śnieżnych. Trzeba jednak dodać, iż były chwile przebłysków słońca, kiedy można było dostrzec interesujące panoramy górskie z podświetleniami słońca na góry w otoczeniu Doliny Olzy oraz w kierunku Skrzycznego.

Wyjazd nasz był jednym z bardziej udanych w tym roku, gdzie udało nam się połączyć 4-godzinny marsz ze spotkaniem w gronie zaprzyjaźnionych turystów. Dziękujemy wszystkim uczestnikom spotkania z "Prześwietnym" Mikołajem w tym roku i oczywiście zapraszamy na nasze następne wycieczki: http://www.pttk-pszczyna.slask.pl.
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "PTTK Pszczyna" podaj